preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:

05 Awesome-Badge

Internet
CARNET

Energetika

     

E-knjižnica

Poludnevni boravak

Intervju s gospođom Ljiljanom Savić, školskom pedagoginjom

 

25 godina Produženog boravka u kojem se provodi produženi stručni postupak u suradnji s Domom za odgoj djece i mladeži Zagreb

 

 


 

PSP je obostrano zadovoljstvo roditelja, učitelja i stručne službe škole.

 

1.        Koliko ste dugo pedagog u OŠ Vjenceslava Novaka?

 

       U OŠ Vjenceslava Novaka na radnom mjestu stručnog suradnika pedagoga radim 25

       godina.

 

2.     S obzirom da naša škola obilježava značajnih 25 godina od osnivanja ovog programa, a vi ste njezin idejni začetnik, kada i kako je sve počelo?

 

      Sve je počelo u travnju 1987 godine kada smo i uveli ovaj program u našu školu. Točno 27. travnja 1987. počela je s radom i prva odgojna skupina u našoj školi. Naime, školske godine 1986./1987. prema podatcima koje sam dobila od učitelja i razrednika te mojim analizama, bio je značajan broj učenika s teškoćama u učenju, učenika s velikim brojem negativnih ocjena, učenika s nerazvijenim radnim navikama, i neopravdanim izostancima. Velike probleme zadavali su i učenici s nepoželjnim i neprihvatljivim oblicima ponašanja kao što je agresivno ponašanje, tučnjave u školi, uništavanje školske imovine, bježanje od kuće, prijetnje učenicima i učiteljima. S obzirom na tako visok broj učenika ( oko 120) koji su zahtijevali posebnu brigu i individualan pristup, tražila sam načine i modele kako riješiti postojeće stanje i kako pomoći učenicima. S nekoliko prijedloga obratila sam se najprije gospodinu Dragutinu Keserici, tadašnjem socijalnom radniku Centra za socijalnu skrb Dubrava. Zajedničkom odlukom obratili smo se tada ravnatelju Doma za odgoj djece i mladeži  Zagreb, Zvonimiru Franjiću i onda je proizašla ideja o osnivanju odgojne grupe koja bi radila u prostorima škole. To je značilo da učenici s kojima se treba dodatno raditi ostaju u svojim razredima, a poslije nastave, uz pomoć i nadzor  odgajatelja izvršavaju školske obveze, i rješavaju nastale teškoće. Tako je ostvarena ideja o  produženom stručnom postupku kao preventivnom programu.  

 

       3. Koliko je učenika imala prva odgojna skupina'?

       

       Prva odgojna skupina bila je sastavljena od učenika petog, šestog, sedmog  razreda i brojila je ukupno njih 10. Iako je grupa počela s radom u mjesecu travnju do kraja školske godine ostvareni su veliki pomaci u uspjehu i ponašanju očekivanja, i to iznad očekivanih s obzirom na vremenski rad grupe. Ostvareni rezultati tijekom dva mjeseca omogućili su nastavak programa ne samo u našoj školi nego i otvaranje novih grupa u velikom broju škola Grada Zagreba.

 

       Velike zasluge za nastavak programa pripadaju i prvom odgajatelju grupe gospodinu Ivanu Meglajcu koji je postavio temelje za daljnji razvoj programa.

        Ponosni smo na ovaj program koji u travnju 2012. puni 25 godina postojanja.

 

      4. Koji su ciljevi programa'?

 

       Glavni cilj programa je pružanje pomoći i podrške onim učenicima kojima je potrebna da bi bili uspješni.

       Učenici u grupi izvršavaju školske obaveze, pišu domaće uratke, usvajaju tehnike učenja , izgrađauju pozitivnu sliku o sebi, razvijaju socijalne vještine kao što su komunikacijske vještine , vještine nenasilnog rješevanja sukoba, razvijaju radne i kulturne navike, grade uzajamno povjerenje i podršku. Također se učenicima organiziraju i drugi sadržaji poput vikend programa, kreativnih radionica, organiziraju se i vikend programi, različite slobodne aktivnosti.

  

5.      Opišite nam način uključivanjanja učenika u grupu!

 

       Uključenje u grupu provodi se timski, a uključuju se učenici s teškoćama u učenju i ponašanju emocionalnim problemima, učenici koji školu doživljavaju kao negativno iskustvo, a učenje im predstavlja teret. Učenicima u grupi osigurana je svakodnevna direktna stručna pomoć u prevladavanju prisutnih teškoća.

       Prijedloge za ukjlučenje daju učitelji i razrednici, predmetni učitelji, a mogu i stručni suradnici i ravnatelj škole. Nakon prijedloga na sjednicama razrednih vijeća razgovara se s roditeljima, a potom se uključuje i socijalna  služba te odgajatelji i predstavnici Doma za odgoj djece i mladeži Zagreb. U koliko roditelji prihvate uključenje ,Rješenje izdaje Centar za socijalnu skrb.

       U našoj školi učenike uključujemo učenike od 5. razreda. Učenici u grupi mogu biti najduže do 2 školske godine, odnosno do ispunjenja ciljeva tretmana. Neznatan broj učenika bio je duže od 2 šk. godine. Dakle, korisnici ovog programa su učenici petog,šestog i sedmog razreda.Ove šk. godine u 2 skupine uključena su 22 učenika.

 

  

      6. Tko su voditelji ovog programa ?

 

       Voditelji ovog programa su djelatnici  Doma za odgoj djece i mladeži Zagreb, ali rade s našim učenicima u prostorima naše škole. Po struci su to socijalni pedagozi ili socijalni radnici. Zadaća odgajatelja je praćenje , prepoznavanje i ispunjavanje specifičnih potreba svakog učenika kroz korištenje različitih pedagoških metoda grupnog i individualnog rada.

       Odgajatelji u svom radu uključuju i suradnju s drugim službama kao što su Centar za socijalnu skrb, te zdravstvene ustanove i druge po potrebi.Izrazito je važna suradnja s roditeljima učenika ,nastavnicima, razrednicima, stručnom službom škole, ravnateljem.  Zahvaljujući upravo timskom radu i rezultati ovog tretmana su izrazito visoki.Odgajatelji osim rada u školi uključuju učenike i u različite vikend programe kako bi zadovoljile i njihove druge interese kao što su kulturne,zabavne,športske, a što pridonosi    atraktivnosti ovog programa.

 

 

7.      Mi učitelji kao i Vi znamo da  produženi stručni postupak pruža roditeljima   veliku pomoć i podršku. Koje su najčešće reakcije koje vam roditelji govore?

 

         Naši roditelji dobro znaju što je PSP i kako on funkcionira. U prvim godinama djelovanja PB među roditeljima je bilo i otpora prema ovoj vrsti pomoći. Bojali su se izdvajanja i stigmatizacije učenika. Danas, na sreću nerijetko roditelji sami traže uključenje djeteta u  PSP i pozitivno se odnose prema  njemu. Rezultati i uspjesi učenika obostrano su zadovoljstvo roditelja,učitelja i stručne službe škole.

  

8.      Biste li još nešto mogli izdvojiti ili naglasiti?

  

       Tijekom ovih 25 godina  kroz  PSP prošlo je oko 350 učenika. Nažalost, nismo radili neke ozbiljnije analize da bismo mogli potvrditi uspješnost programa, ali iz naših dostupnih podataka možemo sa sigurnošću tvrditi da je ovaj tretman opravdan i kvalitetan. U školi gotovo da nema učenika ponavljača, većeg broja neopravdanih izostanaka, učenika nepolaznika, većih prekršaja kršenja radne discipline i kućnog reda škole. PB je pokazao svu svoju  djelotvornost i danas mislimo da je ovo najbolji preventivni program za učenike učenicima koji iskazuju neke od teškoća vezano uz školu.

 

                                                                                    Sanda Damjanić, prof.


 

 



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Ivana Sečen   datum: 26. 6. 2012.

Tražilica



Kontakti

Školski list

Upisi

 

Upisi u 1. razred OŠ Vjenceslava
Novaka u školskoj godini 2024./2025.

Upisnica

Upisno područje

Zamolba za upis izvan upisnog
područja

Upitnik za roditelje

Suglasnot za upotrebu osobnih
podataka

Anketa za izbornu nastavu:

- vjeronauka

- informatike

 

Ispis iz OŠ Vjenceslava Novaka

Zamolba za ispis

Ispisnica


Monografija škole

50. obljetnica škole

Idemo u srednju!


Kutak stručne službe


Žarko Manjkas Crvenkapa

Školska knjižnica

Aktivnosti u školskoj knjižnici
i izvan nje!

Radno vrijeme školske knjižnice

ponedjeljak, srijeda, petak
9:00 - 15:00

utorak, četvrtak
11:00 - 17:00


Fond školske knjižnice možete pretražiti
i online na poveznici.


Natjecanja

 


e-Dnevnik


 

 


Osiguranje

Ambidekster


Obrazovanje


 

 

 

 

Free counters!


Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 2. 2012.

Ukupno: 1224904
Ovaj mjesec: 1156
Ovaj tjedan: 2068
Danas: 96




preskoči na navigaciju