Umjetna inteligencija by Matea Štefanac

Umjetna inteligencija – Get Used to It

Ovaj primjer dobre prakse pokazuje kako učitelji mogu odgovorno i svrsishodno uključiti umjetnu inteligenciju u nastavu. Cilj je razvijati kod učenika kritičko razmišljanje i digitalnu pismenost, ali i osnažiti učitelje da prepoznaju i prate korištenje AI alata.

Ovaj primjer dobre prakse usmjeren je na poticanje učitelja da upoznaju i koriste umjetnu inteligenciju kao podršku profesionalnom radu. Kroz primjenu različitih AI alata (primjerice ChatGPT, alati za generiranje materijala, provjeru jezika i prevođenje), učitelji mogu unaprijediti pripremu nastavnih sadržaja, kreiranje obrazovnih materijala i organizaciju rada.

Poseban naglasak stavljen je na razvoj digitalnih kompetencija učitelja, razumijevanje prednosti i ograničenja umjetne inteligencije te na praćenje i prepoznavanje znakova korištenja AI tehnologija u školskom okruženju. Takav pristup doprinosi većoj transparentnosti, učinkovitosti i kvaliteti obrazovnog procesa.

Učitelji mogu proaktivno uključiti umjetnu inteligenciju u nastavni proces kako bi bili svjesni na koji način učenici koriste AI alate. Primjer dobre prakse uključuje sljedeće korake:

  • Edukacija i osvještavanje: Učitelj redovito informira učenike o primjeni umjetne inteligencije u obrazovanju (npr. ChatGPT, alati za prevođenje, generiranje sažetaka) i razgovara s njima o etičkoj uporabi.
  • Transparentno korištenje: Zajedno s učenicima izrađuje smjernice i pravila o dopuštenoj uporabi AI alata prilikom izrade zadataka i projekata.
  • Integracija u nastavu: Učitelj koristi AI za osmišljavanje pitanja, generiranje materijala i poticanje kritičkog mišljenja, čime pokazuje primjer odgovorne upotrebe.
  • Analiza učeničkih radova: Učitelj koristi dostupne alate za detekciju AI-generiranog sadržaja, ali i potiče učenike da sami prijave ako su koristili AI kao podršku.
  • Razvoj digitalne pismenosti: Aktivnosti su usmjerene na razvoj vještina prepoznavanja prednosti i rizika AI tehnologija

Takav pristup omogućuje učiteljima da prate i razumiju kako učenici koriste umjetnu inteligenciju te potiču odgovornu i svrsishodnu upotrebu u učenju.

Skip to content